Monday, January 1, 2024

Kepalsuan Kau Beri Padaku,Kejayaan Kenyataan Milikku !

Salam Kekerasan Hati Ini Nan Longlai Jua =)

Apa lagi nak aku ceritakan kepada semua ,seolah2 aku ditipu hidup2 ,akulah satu2nya manusia yg ditipu dan disorok kenyataan hidup,disembunyikan yg btl dan diomong2 yg palsu,Aku x tahu nak cakap apa lagi ,semuanya jelas di mata kamu semua,kegagalan dulu hanya permainan tapi hakikatnya kejayaan adalah digenggaman ku ,di  miliki diri ini,Adakah di dunia ini manusia yg diperlakukan seperti aku ? Sungguh malang diri ini kerana diperlakukan sedaif ini,Mana letaknya iman kamu semua ? Bagaimana hendak aku huraikan nanti tentang berbelit2 kisah hidup aku ini,dapatkah aku leraikan segalanya dan mampukah digambarkan dgn kata2 ? Ke mana hendak ku bawa diri yg merajuk ini,ehtah lah !


Berat yg amat2 berat apa yg telah kulalui malah aku masih lagi trauma dgn apa yg telah terjadi ke atas sebatang tubuh diri ini,byk sungguh kepalsuan sehingga dan seolah2 aku ni manusia yg paling berbisa utk dilepaskan,Ya Allah amat berat apa yg aku lalui,ringankanlah Tuhanku ! Aku pun sudah x ingat apa yg aku lalui dulu,beratnya ditanggung diri,rasanya hanya Diariku Novel sahaja yg boleh gambarkan segalanya dan penawar segala ingatan dan kenangan,akulah manusia yg selalu gagal tapi hakikatnya akulah manusia yg paling banyak kenangan manis andai semua kenyataan milikku btl2 terjadi,manisnya bukan biasa2 yer,bukan jua kejayaanku adalah kejayaan yg biasa2,Tapi no 1 !!!


Tapi ketahuilah olehmu yg usahaku dulu memang sehabis daya dlm keadaan yg sehabis2nya susah ! Belum ku tunjuk kemampuan diriku yg sebenar,percayalah ! Semuanya bermula sejak aku dilahirkan lagi hidupku sudah pun berperang dgn ujian dan cabaran tanpa kasih sayang drp ibu bapa yg sayangkan aku,aku hidup dgn rasa merajuk dan ingin membawa diri malah ,dicubit2 !selepas itu alam persekolahan aku lalui form 3 ,4 and 5 dan lower 6 and upper 6 ,ada ceritanya tersendiri, habis study ada macam2 cerita tawaran belajar dan cinta hadir,masuk universiti byk cabaran lagi dan seluruh hidupku telah punah dan hancur segalanya yg melibatkan tentera dan sehingga kini sakit dan seksanya masih berjalan dan masih terasa,


Itu baru kisah hidup sesama manusia, ni nak ceritakan kisah seram pulak,macam2 kenangan dgn hantu,mengerikan,nak buat macam mana kan ujian Tuhan bagi,nak x nak kena terimalah jugak,walau takut macam mana sekalipun ,dan ujian dgn Tuhan sendiri pun ada jugak dgn menjodohkan aku dgn insan yg paling aku takut iaitu debaran yg amat takut,yg paling aku x suka dan paling aku benci ! Mungkin Tuhan benci tgk kebahagiaan hidup aku dan mahu menjahanamkan aku dgn rancangan bukan2 Nya,apa yg aku x tempuh dlm hidup aku ,aku kena makan ubat,aku duduk wad gila ,aku masuk penjara, aku kena cucuk aku kena jumpa pakar sakit jiwa ,


Kehidupan aku hanya sekangkang kera,kehidupan aku seolah2 dipenjara, x tahu kenapa aku diperlakukan sehina ini,aku di bunuh,di hancurkan dicincang sekujur tubuh ini, dan macam2 lagi si penjahat buat dekat tubuh badan aku sampai aku nak jalan dan badan kaki tangan hancur longlai,sms x dapat merasa sejak kewujudan phone,aku x dpt merasai kenikmatan merasainya sepenuhnya dan pakaian cantik2 serta baju habis dirosakkan di rosakkan perkakas2 dan segala apa jua milikku,cukuplah ! Kembalikanlah aku kepangkuan keluarga dirajaku iaitu Keluarga Diraja Kelantan !! =)


Aku nak mulakan hidup baru,x mahu lagi ditipu lagi di depan hariku,semoga hidupku lebih bermakna ,dan penuh kegembiraan dan ketenangan,xnak dah digangu gugat oleh keluarga ini yg memelihara aku sejak kecil lagi hinggalah aku dewasa,cukuplah dgn segala kebaikkan yg diorang berikan dan dgn keburukkan yg diorang berikan, aku x mahu lagi ada apa2 lagi hubungan dgn keluarga mereka ini kerana puak sungai durian ko puak banggol ko, amat menjijikkan,xnak dah disabitkan dgn kongkongan dan kecemburuan pihak2 ini,Selamat Tinggal Buat Selamanya =) Tolong jgn anggap aku ada kaitan dgn korang lagi,Okay !! Aku X Sanggup //!

No comments:

Post a Comment