Friday, December 1, 2023

Kau Sayangi Aku,Kau Memberiku Segalanya,Aku Milik Siapa ?

Salam Kasih Sayang Semua =)

Mula2 sekali nak ucap terima kasih kepada mereka2 yg selalu mencurah duit baca nukilan2 sy kat blog,Alhamdulillah byk membuahkan hasil dan dapat bantu ramai lagi insan2 yg memerlukan,walaupun aku sedikit pun x pernah merasa duit itu tapi aku bagi kamu2 semua merasa terlebih dahulu,harap kamu semua bersyukur dan berterima kasih kepada mereka2 yg sentiasa menyokong blog aku,kerana diorang semualah yg mencurahkan duit pada aku untuk membantu kamu2 semua,x pernah x bagi dan sentiasa memberi tanpa jemu dan bukan hanya kamu yg bahagia dan bertambah2lah aku sebenarnya,


Kata org,dalam bahagian kita ada hak org lain,dan aku pun x terkecuali harus memberi kepada kamu kerana mungkin amanah diorang semua moga2,sepanjang aku menulis blog aku  byk sudah duit2 yg kamu laburkan pada aku,apa lagi yg dapat aku luahkan dan ucapkan,hanya mampu mengucapkan terima kasih dan syukur di atas rezeki yg kamu2 semua limpahkan dan Yg Allah curahkan,mujurlah ada rezeki lebih boleh juga bantu org2 susah di luar sana,bantu selesaikan masalah2 yg berkaitan kewangan kata org,Terima Kasih byk2 yer semua,harap terus sokong kerjaya sy dlm bidang penulisan ini,


Bukan sedikit duit yg masuk tapi banyak,nak beli semua apa yg ada kat dunia ni pun boleh?x mengapalah mana2 ajelah,sehingga ke hari ini semuanya masih lagi rahsia di mata aku,apa jua dan kat mna jua semuanya tentang itu dan ini ! Aku takut juga kalau dah byk duit mcm ni bukan apa takut tanggungjawab kita kat masyarakat pun bertambah ,jadi mampukah kita pikul tanggungjawab tu semua sekalipun kita x mahu tapi dgn beban kewangan itu sudah tentu kita dijadikan bahan tempat dituju dan mereka semua tertuju kepada kita utk mendapat sedikit sebanyak bantuan dan kegembiraan serta kesenangan kegirangan,


Manusia mana xnak kaya kan,bagi aku kalau cubit paha kanan paha kiri pun terasa dan kalau tercubit paha kiri dan paha kanan terasa ! Jadi kalau ada rezeki lebih aku nak bantu semua,Amin3..moga tercapailah impian dan harapan itu,biar semua org dapat rasa rezeki yg melimpah ruah ini,agar kita sama2 gembira dan bahagia serta bersenang lenang,kalau sikit kita buat cara sikit dan kalau banyak kita buat cara banyak ! Aku kalau boleh nak semua org boleh rasa rezeki yg byk ini,kalau boleh bukan sahaja mereka yg ada di seluruh negara Malaysia tapi seluruh umat manusia di dunia dan x kira warna kulit ,Okay !


Tapi percayakah kamu tentang keajaiban ? Maksudku ,begini kalau kita usaha dgn kebaikkan maka kebaikkan hasilnya dan jadi kalau kita usaha dgn keajaiban maka keajaibanlah hasilnya,walaupun aku berniaga begini mungkin bagi kamu semua ,aku begitu mudah mendapatkan duit atau hasilnya ! Tapi sedarkah kamu bahagia semua benda dan perkara tidak datang dgn kebaikkan sahaja tapi dibawa sekali dgn keburukkan okay ! Jika aku memutar belit fakta aku juga tidak terlepas dgn undang2 !! Tidakkah itu berat ? Tapi apa jua jika kita ikhlas dan jujur pasti kemenangan di pihak kita dan bahagia sahaja yg dirasa =)


Apa2 pun jua,percayakah kamu ada sesuatu yg x kena dgn mereka yg ajaib ini,yg berjaya mencipta keajaiban ? Percayakah kamu akan itu ? Macam aku sebelum aku berjaya begini aku telah lalui macam2 dugaan,yg amat perit dan sehingga aku mengalirkan air mata kesedihan yg begitu dalam ,apa jua semuanya itu kisah2 pelik mungkin terjadi sebelum Kita berjaya atau mungkin terjadi selepas kita berjaya,Contohnya sufiah genius math hancur hidupnya dan jutawan2 kaya mati dgn cara yg paling menyanyat hati ! Apa pun jua kita. Bertuhanlah insyaAllah itu penyelamat kita dan x semestinya ada kisah2 pelik,cuma mungkin Ya dan mungkin Tidak =)

No comments:

Post a Comment