Monday, January 1, 2024

Cinta Remajaku Mati,Cinta Dewasaku Hidup !

Salam Bahagia Semua !

Bagaimana hendak aku tuliskan apa yg telah terjadi pada diri ini,byk sungguh yg terjadi walaupun hidupku hanya sekangkang kera sahaja,walaupun hanya pakai baju buruk,hanya menunggu hari2 tua dan zam remaja aku dulu pun x sempat nak enjoy dah umur 36 tahun ni ,mmg dah tumbuh uban barangkali,kerja aku hari adalah malam berjaga dan siang pulak tidur,dah menunggu lambat sgt utk mereka jemput aku ke dalam negara mereka dan ke dalam keluarga sebenar aku,byk sungguh yg terjadi sebenarnya sebelum ini tanpa pengetahuan aku pada awalnya,kini segala rahsia telah terbuka dan ajal aku yg tinggal pendek ini ,aku jalani seadanya jua


Ruang jodoh semasa aku zaman UNiversiti berlalu begitu sahaja dan x dpt aku berteman hidup dan bukan xder yg nak tapi hasrat masih tersimpan dan sehinggalah kami semua habis belajar tanpa bertemu lagi dan tamatlah di situ kisah cinta tanpa jodohku,bukan aku x pernah couple,habis jer pelajaran STPM tahun 2007,terus aku couple utk ubat luka di hati tapi apa yg aku jumpa hanya lelaki sampah semuanya,dan bila kini terbongkar rahsia baru aku tahu yg pakwe2 aku yg aku jumpa sebelum ini lebih 10 org,rasanya aku couple dan mereka semua adalah di kalangan tentera dan ada anak raja,selain drp itu polis dan pilot ada juga aku kenal,zaman kuliah dulu pun kenal dalam yahoo mail jer


Kawan2 yg aku kenal dlm yahoo mail x semua boleh pakai tapi ada yg akan ku bawa ke jinjang pelaminku,dan utk pengetahuan semua ,laki yg cari aku dlm ym tu semua tentera ,polis dan pilot yg lain tu aku x layan sgt,utk info semua aku xkan dah nak bukak ym lagi utk jumpa jodoh,cukuplah dgn jalan facebook dan whattsupp jer dan salah nombor serta berselisih jalan dan tersepak jumpa ! Utk sekarang aku x perlu risau dah pasal jodoh sebab dah ada petunjuk ada jalan bahagia utk aku,dan kini aku bahagia,mujurlah aku sedar sebelum terlambat ,kini aku semakin bahagia,byk rahsia yg belum aku ceritakan dan sah berita itu pasti,x mengapa akan aku abadikan,dalam novel nanti


Kalau ikut umur aku ni 36 tahun mmg dah ada anak 3 4 org ,dah berkahwin tapi aku masih solo,aku x berteman hidup kerjayaku hancur dulunya, zaman study kat Uni aku hancur,tapi semua itu boleh aku cover kembali,Alhamdulillah..begitu juga dgn cintaku,semuanya kini segalanya masih milik aku maksudku kembali kepada aku,kisah sedih aku semakin berakhir,hati aku disemai dgn bunga2 bahagia,Sebenarnya apa yg ingin aku cerita adalah keajaiban yg telah terjadi pada diri aku dlm hidupku yg sekangkang kera jauh duduk kat bandar London si lelaki, dapat pulak aku ni jauh dihujung kampung tercorot,jodoh pertemuan ajal maut di tangan Tuhan,Itu kita kena sedar dan selalulah jujur dan ikhlas dlm hati,insyaAllah yg terbaik menanti kita


Masih nak cerita apa yg terjadi kini,aku ada kenal tentera ramai jugak tentera dan polis ,ada juga laki org ,semuanya dari salah nombor,dan sebelum2 ni aku ada kenal ramai juga tentera dan polis serta pilot melalui Facebook, Kini aku ada dua laman facebook dan dua talian phone,daripada semua laman dan talian inilah aku kenal pakwe2 aku,ramai sgt mereka semua dapat mereka tembusi aku,Yg beberapa laki org aku kenal ni semuanya kaya2,cerita hidupku semakin bermula daripada hak hidupku adalah milik aku menjadi milik si pengkhianat sepenuhnya,Kini ada ruang sikit2 nak borak2 ,sebelum ni hak aku 100% menjadi milik si pengkhianat,x lama lagi aku akan dibebaskan,rezeki dari Allah ada kalau kita jujur dan ikhlas,perancangan Allah itu lebih baik


Untuk permulaan hidup baru ini,x hairanlah kalau Tuhan takdirkan aku utk bertemu teman dan jodoh di kalangan raja tentera polis dan pilot,kerana sudah bukunya bertemu ruasnya iaitu sepadan ! Aku semakin bertemu kenyataan yg hidupku ini akan ada turun naiknya,masih byk lagi rahsia yg belum boleh aku ceritakan,masih x boleh bukak, masih belum sah di mata aku tapi di mata org lain bukan rahsia lagi,Terima Kasih Ya Allah..atas segalanya ! Hanya Kau Maha Pengasih dan Maha Penyayang,Selamat menempuh hidup baru buat diri ini,Lupakanlah sejarah silam dan mulakan hidup baru,Sesungguhnya kekecewaan adalah pemanis kepada kebahagiaan,Tenkiu Semua.. =)

No comments:

Post a Comment