Friday, February 2, 2024

Keluarga Syurga,Keluarga Bahagia ! Nyaman,Aman =)

Salam Bahagia Semua =)

Banyak tanggungjawab diri sebenarnya,tapi time kita ikhlas ada jew org yg nak menjatuhkan kita,ada jew yg benci kita,apa nak buat hati org kita x boleh nak ubahkan,Ya Allah terasa bahagia dapat kenal mak ayah sebenarnya salasilah keturunan,Wahai manusia ada sahaja kamu berhati mulia dan berhati busuk,bagi yg berhati mulia kamu sering ingin aku dekat dgn mu,Terima kasih ku ucapkan padamu kerana sudi menyayangi diri ini dan bagi kamu yg busuk hati itu,tolonglah jangan nak guriskan hati ini sekalipun benci kerana apa yg kamu lakukan padaku dibenci syurga sebenarnya,kamu boleh buat apa sahaja dan boleh berkata apa sahaja tapi semua perbuatan buruk baik manusia tetap dikira sehingga kiamat !


Malang sungguh apa yg telah terjadi pada diri ini sebelum2 ini,aku dikasari dan dijatuhkan maruah kerana kebodohan insan tersebut,aku xkan maafkan selagi ianya x dibawa ke mahkamah,sudah byk kali aku dikasari,say sorry okay utk menjadi bahan panas baran seseorang,dia insan yg paling bodoh nak ajar kita ni iaitu insan yg paling cerdik,dasar org xde maruah,aku xnak faham pun apa masalah keluarga korang tapi apa yg dapat aku katakan kat sini memang keluarga korang bukan di kalangan keluarga baik2 dan bukan dari family yg bahagia,semuanya kamu adalah di kalangan org dan keluarga yg bermasalah x kiralah bapak ke mak ke anak2 ker,semua sama jer !


Buat keluarga yg jauh di mata,anak mu ini masih dibelenggu masalah dan bersedih hati kerana perbuatan org lain,semoga suatu masa akan tiba saat utk kita semua bersama,anakanda yakin masalah anakanda akan dapat dirungkai nanti dan sedih ini akan berganti gembira,tapi yg pasti kita mesti bersatu terlebih dahulu,Kenapa kita dipisahkan sebegini ? Begitu hiba hati anakanda,ayah bonda ,hanya kasih sayang keluarga dapat mengubat luka hati ini kerna daku yakin kasih sayang yg x berbelah bagi kamu semua familyku akan menjadikan diri dan hati ku di didik dgn sebetulnya dan aku akan jadi terbaik !


Buat peminatku,terima kasih kerana sudi menyayangi diri ini,sentiasa beri sokongan dan kekuatan,semoga kita sama2 bahagia nanti okay ,Bagi mereka2 yg x pernah iri hati dgn diri ini,amatlah diri ini hargai,kamu sangat baik hati,tenkiu semua,hanya doa semoga kamu dimurahkan rezeki dan bahagia selalu,semangat dari insan2 seperti kamu amat aku dambakan,Bagi yg sakit hati melihat diri ini,sy x mampu mengubah diri anda utk terima sy atau berkelakuan baik,terpulanglah dekat awk nak buat apa pun,kalau awk buat baik awk dapat pahala dan kalau awk buat jahat pula awk dapat dosa,itu jer dapat sy cakap ! Kita x mampu ubah org lain kalau dia sendiri xnak berubah ,Okay !


X di sangka2 banyak benda yg terjadi pada diri ini dan sebanyak mana pahit dan sebanyak tu lah manisnya,hanya itu lah secara berbasa basi nya,sejak kecil berjuang dan remaja serta kini aku dewasa,rasanya susah diri ini kalau dihitung kan sebab org jer,org jer yg tahu buat aku menangis tapi salah diri sangat sedikit okay,Harap lepas ni dah di pangkuan family ku yg sebenar xkan dah aku dibayangi mimpi buruk dan kenyataan hidup yg penuh derita ini seolah2 Tuhan x sayang aku lagi ! Dek kerana ujian Allah yg begitu banyak ini,menjadikan aku kekadang terlampau kuatnya hati ini menghadapi segala2nya semua ujian ini sorang2 diri,Ya Allah so hard hati ini !


Apa pun jua,sy harap walau apa pun semoga Tuhan bersama sy selalu,kerana hati ini dah x terdaya dah nak melalui segalanya ini,aku x berdaya Tuhan,sudah2lah menguji diri ini,kenapa kamu masih menyeksa aku,Tahukah kamu apa yg aku akan buat nanti ? Cukup2lah buat hati dan otak ni sakit,diri ini terluka tapi x berdarah ! Sy xnak cakap byk kerana sesungguhnya sy sgt derita dalam menjalani kehidupan tapi hanya kamu yg x tahu,kita tunggu dan lihat jer apa yg akan jadi,seperti mana aku x boleh mengharapkan kamu ,,dan kamu pun x boleh mengharapkan aku ! Itulah yg sebenarnya ,Sedih aku Pedih !!!

No comments:

Post a Comment