Friday, March 1, 2024

Pengalaman Mendewasakan Hidup,Aku Masih Sendiri !

Salam Kesakitan Hati Dan Naluri =(


Kamu meletakkan aku seolah2 aku tiada sesiapa pun utk aku berpaut,sungguh kejam perbuatan kamu semua,sungguh hina dina diri ini diperlakukan ! Kamu amat bodoh dan kejam,harapkan otak satu habuk pun x boleh nak harap,semuanya bebanan aku yg tanggung ! Kamu manusia atau binatang ? Aku yg cerdik kamu letak kat belakang then kamu yg bodoh duduk kat depan,lepas tu kamu tarik hidung aku sesuka hati mu ,puas hati kamu sakiti hati ini,peningkan kepala ini,puas ker ??? Kamu jangan ingat aku ni xder perasaan,apa yg kamu buat dekat aku,aku akan balas suatu hari nanti ! Kamu semua otak udang x macam otak aku ,otak pemikir ! 


Kamu lebih suka tgk aku melarikan diri suatu hari nanti drp dekat bersama dgn insan tersayang,kamu lewatkan masa utk bebaskan aku,kamu tambah bebanan yg terpaksa aku tanggung,kamu xder perikemanusiaan membiarkan aku fikir benda yg mudah kau hadam tapi amat payah kau biarkan aku utk cari dan korek apa yg terjadi,kamu kejam sungguh kamu kejam ! Hari demi hari aku menunggu kamu datang menjemput aku tapi apa kamu buat ? Kamu x pernah puas sakiti diri,dera emosi dan otak ini ,aku x sabar utk mengorak langkah yg suatu hari akan menjadi milik ku ,aku xkan dah dgr telunjuk kamu semua,akan aku lakar sendiri sebagaimana kehidupan yg aku mahu dan maybe kita xkan berjumpa dah lepas ni,Selamat Tinggal..


Kamu lebih rela tgk aku dikasari drp berkasih sayang dgn family aku,kamu dgn Dia sama sahaja lebih suka tgk aku derita drp bahagia,Kau punahkan segala impian kau buat segala kemanisan dlm hidupku menjadi pahit yg amat dalam sekelip mata,makhluk jenis apakah kamu ini ,kamu xder perikemanusiaan dalam segala hal,dah lama aku hidup derita tapi kamu masih membiarkan aku melalui kelam hidup aku ini,semoga Tuhan membalas dgn adil segala perbuatan mu terhadap ku,aku sudah puas disakiti dan amat sangat menderita tapi kau masih x mengerti2,harus bagaimana lagi utk ku berbuat agar kamu faham derita ini ,sedih dgn perbuatan mu yg payah di ajar !


Bukan aku marah kau berbuat tapi berpada2lah,aku marah sebab terlampau sakit perbuatan mu buat diri ini,mungkin mereka semua pun akan merasa tidak lama lagi,itu semua aku x mahu tahu tapi kalau aku x tunjuk jalan kamu pulak yg buta dan x tahu nak bertindak macam mana,memang aku tahu kamu ada kuasa tapi kamu terlampau kejam,walau pun kamu punya kuasa tapi ilmu dan otak adalah ada pada aku,macam mana kamu nak menjalankan tugas kalau ilmu di dada sangat sedikit,nak jadi hakim kamu perlu tahu selok belok masalah yg kamu bawa,bukan boleh dibuat sewenang2,aku masih cetek ilmu dan x aku nafikan semuanya manis semuanya apa yg kau janjikan buatku,memang itu pasti !


Tapi kalau x sakitlah hati ini dgn semuanya ini,manisnya kehidupan depan hari pun sikitlah juga,tapi berpada2lah aku tahu selok belok masalah yg membelenggu kita semua ini,tapi aku x diberi peluang utk aku berkuasa malah aku dicampak jauh dan dibuang jauh tapi walaupun dibuang jauh kamu tetap heret hidung aku ke sana ke mari,amat sakit ,tahukah kamu erti sakit ,terdera fizikal ,emosi dan minda ! Sudah2lah awk semua,tolonglah sy,dengarlah cakap sy,apa yg keluar drp mulut sy xder olok2 malah dan tapi yg benar2 belaka,malu yg macam mana lagi awk nak malukan sy ? Derita yg macam mana lagi awk nak uji sy ? Tell me..So hard okay hati ini,aku derita dan aku penat yg sgt2 penat rasa macam duduk di (-100),15 tahun dah berjuang,penat yg amat2 penat ,Sudahlah !


Then utk mereka yg bakal terima hukuman nanti ,walaupun kamu dah topup tenaga dan segala kegembiraan yg telah kau rasa,tapi pahit yg menanti amatlah sgt,x terdaya dek badan utk menanggung,aku berkata yg benar2 belaka,Selamat berjuanglah utk anda semua,utk kehidupan aku,mendatang 2014,semoga aku dibebaskan,setelah perang ingin mencari damai di hati pula yg telah lama menderita dan sakit,aku ingin mengubati hati ini,kerana hati ini hati yg sarat menanggung derita,harap lepas ni dan selama2nya hidup aku aman bahagia sahajalah,xnak dah kecewa lagi cukuplah deritanya aku berpisah dgn family aku,semoga kami berkasih sayang dan disayangi Ilahi,Amin3..Bye !!!

No comments:

Post a Comment