Monday, April 1, 2024

Antara Bicara Hati Dan Suratan Takdir !!

Salam Kelembutan Hati Serta Kasih Dan Sayang !!!


Payah utk sy di sini,sy x tahu apa awk rasa,mcm mna perasaan awk,keadaan rumahtangga awk mcm mna dan masalah apa lagi dan lagi yg menyakiti diri,hati,emosi dan otak awk ! 💃💃💃


I think u anggap kegembiraan itu tidak penting,lantas kamu busykan diri masalah2 dan kamu menjadikan diri meronta2 itu suatu keadaan yg negatif bagi semua org bukan hanya kamu


Sebenarnya kegembiraan hari ini,pernah kah kamu tahu tentang semalam ,hari ini dan esok ! Kelmarin adalah kenangan,hari ini milik kita dan esok adalah harapan !jadikanlah hari ini milik kita,itu yg btl !


Kamu mesti merebut kegembiraan hari ini ,dan masalah2 kamu dlm hidup tentang hajat mu itu adalah perosak emosi utk kamu gembira ! Jadi andai diberi pilihan utk hidup bahagia or hidup berdua sahaja tapi byk masalah ! Kamu pilih yg mana ???


Macam ni,cuba kamu lihat org lain,hidup berdua tapi bergaduh setiap hari sehingga naik tangan ke muka isteri ! Kamu nak ker derita mcm tu !


Tapi kita ,sekalipun diduakan tapi rasa gembira jer sepanjang hari !!! Tuhan tu bagi rasa gembira dlm hati kita,Tuhan letak dlm hati kita gembira selalu,mana kita nak ??


Memang lah kamu nak baik berdua sahaja ,tapi pilihan mu itu,bukan maksud ku pergaduhan biasa antara suami isteri,tapi derita yg benar2 derita ! Rasanya baik diduakan suami tapi hati bahagia


Yg penting awk hati kita bahagia,kita berdua dgn suami ker,diduakan suami ker ,yg paling penting hidup kita dan hati kita bahagia ! Itu yg kamu perlu Tahu !


Antara hati derita ditampar suami ,lagi baik nasib hati selalu bahagia sekalipun diduakan tapi hati bahagia selalu ! Memanglah kata kamu mcm mna nak bahagia asyik sakit hati jer dgn perangai suami dan madu ! Anda yakin anda x bahagia jika suami ada dia dalam hidup anda ??? 


Sejauh mana anda x bahagia ? Kerana nila itu rosak susu sebelanga anda ??? Benarkah tiada ruang bahagia sedikit pun dlm hidup mu ?? Katakanlah yg sebenar2nya !


Yg terlalu turutkan nafsulah antara aku ,dia dan kamu !!! 🌹🌹🌹

Sebesar mana ujian,Sebesar itulah hasilnya dan balasannya !!! 🌹🌹🌹

X kiralah sama ada di dunia atau di akhirat !!! 🌹🌹🌹

Xkan lah sepanjang dugaan x happy langsung hati ,sekecil2 ikan pasti ada isinya dan sebesar2 ikan pasti ada tulangnya !!! 🌹🌹🌹

No comments:

Post a Comment